kun je de voeding van je pc ( watt) veranderen?

bijvoorbeeld van 500 naar 700 watt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
3.5K

Antwoorden (4)

ja, en dat is in sommige gevallen ook echt aan te raden, als je bijvoorbeeld een nieuwere 3d kaart bij prikt, extra schijven/ventilatoren..

let er alleen op of alle aansluitingen goed zijn, dat kastje zal wel passen, maar sommige kabels zijn in de loop der tijd veranderd (die grote op je moederbord heb je bijvoorbeeld in 20 en 24 pins varianten)

Toegevoegd na 12 minuten:
natuurlijk is het niet altijd verstandig om zomaar van een 700 watt naar een 500 watt te gaan, zoek dan even uit hoeveel watt alles bij elkaar gebruikt, omdat als je een te zwakke voeding hebt, deze kan oververhitten, en/of instabiliteit kan veroorzaken.

omhoog kan in mijn ogen altijd, een voeding geeft al je componenten in je computer stroom, een kwaliteits-voeding die het goed aankan, geeft alles stabielere stroom, waardoor de rest het langer/beter doet.

als je een nieuwe aan wilt schaffen, zou ik even langs een winkel gaan, je hebt namelijk 700 watt voedingen van 1 kilo, en van 3 kilo, zwaarder is over het algemeen beter! voor mijn laatste voeding ben ik naar de pc boer gegaan, en heb ik de zwaarste mee naar huis genomen binnen mijn budget (200 euri, dat wel), het dingetje heeft al 3 moederbord/processor/3d combi's overleefd... is 6 jaar oud en draait nu zonder klagen mijn 3570k, hd7870, 3 schijven, 2 ssd's, 11 ventilatoren, en een corsair h100.

wel is ie ondertussen 1x uit elkaar geweest om stof te verwijderen, zitten er filters op en word ie ongeveer om de 3 maanden gestofzuigd..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel :D ja ik let erop, ik wilde het weten omdat er een dikke gaming pc werd verkocht met een nvidia gtx 570 met 550 wat en als ik er 2 in wil stoppen heb ik wel meer nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja dat klopt, daarom heb ik destijds ook een zware voeding gekocht. volgens de site van nvidia gebruikt 1 kaartje 150 watt, dus als je een voeding koopt die 200 watt zwaarder is zit je goed en veilig! let wel een beetje op kwaliteit, de ene fabrikant zet er 500 watt op en dat is constant en stabiel, de ander zet er 700 watt op en dat is dan piek vermogen, terwijl ze niet eens 500 stabiel kunnen leveren.. zelfde verhaal als met versterkers en boxen etc..
Je kan beter een zo zwaar mogelijke voeding pakken als je in de toekomst nog van plan bent om uit te breiden. wat extra vermogen is nooit verkeerd, te weinig juist weer wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan, d.w.z. je moet je kan de voeding zelf niet aanpassen, maar moet deze vervangen door een andere voeding met het gewenste vermogen. Let daarbij ook op hoeveel herrie de voeding maakt, daar kan behoorlijk verschil inzitten, verder moet ie natuurlijk compatibel zijn met je huidige voeding/pc. Prijs van 40 tot 80 euro.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je het hebt over een desktop pc (PSU)> jazeker dat kan. Je kan dan weer meer apparaten aansluiten zonder dat je computer er last van heeft. Overcapaciteit (extra Watts) is altijd aan te raden. De voeding kan dan veel stabieler zijn werk doen en wordt niet zo warm (minder brandgevaar). Ikzelf raad mijn klanten altijd een "overcapaciteit" aan van 20%.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou ze iets meer aanraden, een voeding presteert namelijk het beste tussen de 70 en de 80% van zijn maximale capaciteit.